Λίγα λόγια για το μάθημα:

Το σύγχρονο θέατρο δεν φοβάται να μιλήσει για το τώρα, να αγγίξει βαθιά την ψυχή, να ταράξει, να συγκινήσει, να προκαλέσει. Και η υποκριτική του δεν βασίζεται σε τεχνάσματα, παρά μόνο στην αλήθεια. Στο μάθημα αυτό, θα μπούμε στην καρδιά της υποκριτικής τέχνης, εξερευνώντας έργα που γράφτηκαν για να αφυπνίσουν, να θυμίσουν, να αποκαλύψουν.

Με όχημα τα έργα σύγχρονων δημιουργών από την Ελλάδα και τον κόσμο, εμβαθύνουμε σε χαρακτήρες πολυδιάστατους, σε σχέσεις εκρηκτικές, σε σιωπές που μιλούν δυνατότερα από τις λέξεις. Πώς στήνεται ένας ρόλος από την αρχή; Πώς βρίσκει ο ηθοποιός τη σωματική και συναισθηματική του αλήθεια; Πώς μεταφράζεται η δραματουργία σε πράξη; Αυτά και άλλα ερωτήματα γίνονται εργαλείο, παιχνίδι και πρόκληση, σ’ ένα εργαστήριο όπου το συναίσθημα, το σώμα, η φαντασία και η σκηνική ευφυΐα βρίσκονται στο επίκεντρο.

Είναι ένα μάθημα-γέφυρα: ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη, ανάμεσα στον λόγο και τη σιωπή, ανάμεσα στο κείμενο και τον άνθρωπο. Ένα ταξίδι στην ουσία του θεάτρου: την αλήθεια του ρόλου και την ελευθερία του ηθοποιού. Κι εσύ μπορείς να γίνεις ο επιβάτης του…

Για να δείτε το πλήρες πρόγραμμα των δημιουργικών σεμιναρίων, πατήστε εδώ

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:

Ανάλυση χαρακτήρων και ρόλων

  • Δομικά στοιχεία του χαρακτήρα και η ψυχοσύνθεσή του.
  • Σχέση του ρόλου με την πλοκή και τα θεματικά νοήματα.
  • Εμβάθυνση στις συγκρούσεις και στις εσωτερικές διαδρομές.

Ιστορικό υπόβαθρο έργων

  • Η εποχή και τα κοινωνικά συμφραζόμενα του έργου.
  • Αντανάκλαση ιστορικών γεγονότων στον δραματουργικό λόγο.
  • Σύνδεση θεματικών του έργου με την εκάστοτε πραγματικότητα.

Υπόβαθρο συγγραφέων

  • Βιογραφικά και καλλιτεχνικά στοιχεία που επηρέασαν το έργο.
  • Εξέλιξη της γραφής μέσα στον χρόνο.
  • Ιδεολογικό και θεατρικό στίγμα κάθε δημιουργού.

Σκηνική παρουσία: στάση σώματος, κίνηση στο χώρο

  • Η γλώσσα του σώματος και η σημασία της στη σκηνή.
  • Χωρική αντίληψη και αξιοποίηση της σκηνής.
  • Επικοινωνία χαρακτήρων μέσα από την κινησιολογία.

Στήσιμο σκηνής

  • Βασικά στοιχεία θεατρικού χώρου.
  • Τοποθέτηση αντικειμένων και επίπλων σε σχέση με τη δράση.
  • Οργάνωση σκηνής για ενίσχυση του ρυθμού και του ύφους.

Υποκριτική συνθήκης

  • Ερμηνεία με βάση τις δραματουργικές συνθήκες.
  • Ανάδειξη ρόλων μέσω της σκηνικής πραγματικότητας.
  • Σύνδεση πράξης, λόγου και συναισθηματικής κατάστασης.

Ασκήσεις υποκριτικής ετοιμότητας

  • Τεχνικές ενεργοποίησης σώματος και φωνής.
  • Ενίσχυση της συγκέντρωσης και της ετοιμότητας.
  • Ανταπόκριση σε σκηνικές αλλαγές με ακρίβεια και ρυθμό.

Υποκριτική σιωπής: πώς παίζουμε όταν δεν μιλάμε;

  • Εσωτερική δράση σε στιγμές παύσης.
  • Δημιουργία έντασης και προσμονής χωρίς λόγο.
  • Σκηνική παρουσία που παραμένει ενεργή και ουσιαστική.

Κινησιολογία χαρακτήρων

  • Κινητικά μοτίβα ανάλογα με την ψυχολογία του ρόλου.
  • Συντονισμός σώματος και συναισθήματος.
  • Ανάπτυξη προσωπικού σωματικού λεξιλογίου κάθε χαρακτήρα.

Σκηνοθετικές οδηγίες: τι σημαίνουν και πώς τις ακολουθούμε

  • Ερμηνεία και μεταφορά των σκηνοθετικών οδηγιών στη σκηνή.
  • Ισορροπία ανάμεσα στη δημιουργικότητα και την ακρίβεια.
  • Ρόλος του ηθοποιού στην υλοποίηση του σκηνοθετικού οράματος.

Σκηνογραφία και ενδυματολογία σκηνής

  • Στοιχεία σκηνικής αισθητικής που επηρεάζουν την υποκριτική.
  • Επικοινωνία μέσω ενδυματολογικής επιλογής και ύφους.
  • Συνύπαρξη ρόλου, σκηνικού χώρου και κοστουμιού.

Διαφορετικοί τρόποι εκφοράς του λόγου, ανάλογα με το συναίσθημα και τον ρόλο

  • Λεκτική απόδοση βάθους και συναισθημάτων.
  • Μεταβολή τόνου, ρυθμού και δυναμικής.
  • Εκφορά λόγου που αναδεικνύει την ταυτότητα του χαρακτήρα.

Ασκήσεις ρυθμού

  • Διαχείριση χρονισμού στην ομιλία και την κίνηση.
  • Ρυθμικές παύσεις και εναλλαγές έντασης.
  • Ροή σκηνικής δράσης με ακρίβεια και αρμονία.

Πρόβες: σημαντικότητα, τρόπος διεξαγωγής, συνεργασία και συναδελφικότητα

  • Δομή και λειτουργία της πρόβας ως δημιουργική διαδικασία.
  • Ομαδικότητα και επαγγελματική συμπεριφορά στον θίασο.
  • Σχέση ηθοποιού – σκηνοθέτη και το χτίσιμο εμπιστοσύνης.

Συναισθηματική προσέγγιση ρόλου: παίζοντας με διαφορετικά συναισθήματα

  • Εναλλαγή συναισθηματικών καταστάσεων στον ίδιο ρόλο.
  • Βάθος και αλήθεια πίσω από την ερμηνεία.
  • Χρήση του συναισθήματος ως βασικό εργαλείο υποκριτικής.

Το σεμινάριο απευθύνεται σε:

  • Δημιουργούς που κάνουν τα πρώτα τους βήματα στην υποκριτική και θέλουν να χτίσουν γερά θεμέλια πάνω σε σύγχρονα κείμενα.
  • Σπουδαστές δραματικών σχολών ή θεατρικών εργαστηρίων που επιθυμούν να εμβαθύνουν στις τεχνικές της σύγχρονης δραματουργίας και να εμπλουτίσουν τη θεατρική τους παλέτα.
  • Ερασιτέχνες ηθοποιούς και λάτρεις του θεάτρου, που αγαπούν τον λόγο, τη σωματικότητα και τη δύναμη του συναισθήματος επί σκηνής.
  • Όσους θέλουν να εκφραστούν, να τολμήσουν, να ανακαλύψουν πλευρές του εαυτού τους μέσα από τον ρόλο, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη εμπειρία.
Υποκριτική σύγχρονου θεάτρου

Έναρξη μαθημάτων: Σάββατο 20 Σεπτεμβρίου 2025 και κάθε Σάββατο 16:00 με 18:00

Διάρκεια σεμιναρίου: Σεπτέμβριος 2025 – Ιούνιος 2026

Το μάθημα πραγματοποιείται διά ζώσης και εξ αποστάσεως, με σύγχρονη ή ασύγχρονη διδασκαλία, μέσω ενός απλού υπολογιστή.

~ Δεν υπάρχει κόστος εγγραφής.

~ Η θέση κατοχυρώνεται προεξοφλώντας είτε την 1η δόση διδάκτρων, είτε ολόκληρο το ποσό των διδάκτρων. Η εξόφληση των διδάκτρων, μπορεί να γίνει είτε εφάπαξ, είτε σε 10 άτοκες μηνιαίες δόσεις, ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθημάτων που έχουν πραγματοποιηθεί κατά την διάρκεια του μήνα. Σε περίπτωση ακύρωσης ή διακοπής της φοίτησης, τα δίδακτρα που έχουν προεξοφληθεί, δεν επιστρέφονται.

~ Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

~ Στο τέλος του προγράμματος, οι συμμετέχοντες που το έχουν ολοκληρώσει επιτυχώς, λαμβάνουν βεβαίωση παρακολούθησης από το εργαστήρι δημιουργικής γραφής “Tabula Rasa”.

Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στα τηλέφωνα 213 00 24291 και 6971 970 971 ή στο e-mail Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.