ΚΥΚΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
• Φθινοπωρινός κύκλος
• Χειμερινός κύκλος
• Εαρινός κύκλος

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ - ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
- ΘΕΑΤΡΟΥ - ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ

Γνώρισε την ιστορία για να δημιουργήσεις το μέλλον!

Καθηγήτρια: Αλεξάνδρα Χειμώνα
Max. 15 άτομα

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

Λίγα λόγια για το μάθημα:
Συχνά, ακούμε ταινίες να χαρακτηρίζονται ως σουρεάλ, μπουρλέσκ, βωντβίλ. Κάποιοι κάνουν φανερή την προτίμησή τους στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο, ενώ άλλοι αναφέρονται στον ιρανικό. Ποια είναι όμως τα βασικά χαρακτηριστικά των παραπάνω και πολλών άλλων ακόμα - ώστε ν’ ανακαλύψουμε κι εμείς τι μας ελκύει;
Ποια η διαφορά της κωμωδίας απ’ την κομεντί; Με μία χρονική παρουσίαση περιπλανούμαστε στην κινηματογραφική αισθητική και κουλτούρα κάθε χώρας, διακρίνουμε τα είδη των ταινιών που υπάρχουν κι επιδιδόμαστε σε δημιουργική ανάμειξή τους, προκειμένου να φτιάξουμε κάτι δικό μας. Παράλληλα, προσεγγίζουμε τη ζωή προσωπικοτήτων που σημάδεψαν το χώρο του θεάματος, σκεπτόμενοι πώς θα μπορούσαμε να ‘χτίσουμε’ ακόμα και τη δική μας ταινία γύρω απ’ τη ζωή και το έργο τους.

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:

  • Τα πρώτα χρόνια, αριστουργήματα του βωβού κινηματογράφου.
  • Ευρωπαϊκός κινηματογράφος ( Γαλλία, Ιταλία, Σκανδιναβία, Ρωσία, Γερμανία, Ισπανία, Αγγλία, Βαλκάνια).
  • Αμερικάνικος κινηματογράφος.
  • Κινηματογράφος Λατινικής Αμερικής (Αργεντινή, Βραζιλία, Μεξικό).
  • Κινηματογράφος Άπω Ανατολής (Ιαπωνία, Ινδία Bollywood)
  • Διάσημοι σκηνοθέτες και οι τεχνικές του καθενός.
  • Είδη (μιούζικαλ, γουέστερν, πολεμικό, ντοκιμαντέρ, γκανγκστερικές ταινίες, αστυνομικό, κωμωδία, δράμα, αισθηματικό, σπλάτερ, τρόμος, φαντασία, b-movies κ.ά)

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Λίγα λόγια για το μάθημα:
Παρόμοια προσέγγιση επιχειρούμε και στο χώρο της τηλεόρασης. Μαθαίνουμε τους βασικούς συντελεστές της (πρωτεργάτες, παραγωγοί, σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, ηθοποιοί), ανακαλύπτουμε τα ζητούμενα που είχαν κάθε εποχή οι τηλεθεατές απ’ αυτήν, τι έχει παιχτεί και τι θα μπορούσαμε να μεταφέρουμε εμείς, στις μέρες μας, στη μικρή οθόνη.

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:

  • Αρχές του μέσου, κανάλια και τηλεοπτικές πρακτικές
  • Διαφορετικά πεδία ενδιαφέροντος (infotainment, ψυχαγωγία, μυθοπλασία,  trash tv κ.ά)
  • Σχέση τηλεόρασης – πολιτικής - διαφήμισης
  • Ελληνικές εκπομπές που άφησαν εποχή
  • Επιτυχημένες «εισαγωγές» και «εξαγωγές» τηλεοπτικών προϊόντων
  • Κατηγοριοποίηση τηλεοπτικών σειρών ανά εποχή και είδος, με απόπειρα μεταφοράς τους στο σήμερα.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΘΕΑΤΡΟΥ

Λίγα λόγια για το μάθημα:
Στο σεμινάριο αυτό, οι σπουδαστές - πέρα από γενικές γνώσεις για την πορεία και τους στόχους του θεάτρου σε κάθε εποχή - έρχονται σε επαφή με αποσπάσματα του παγκόσμιου ρεπερτορίου, τα επεξεργάζονται, εντοπίζουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε συγγραφέα / κινήματος και αξιοποιούν δημιουργικά τα στοιχεία που τα έκαναν να ξεχωρίσουν.

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:

  • Ρίζες του θεάτρου σε διάφορες χώρες της αρχαιότητας. Έμφαση στο αρχαιοελληνικό θέατρο, τεχνικά μέσα κ.λπ
  • Αισχύλος: Έργα και τεχνικές του.
  • Σοφοκλής: Έργα και τεχνικές του.
  • Ευριπίδης: Έργα και τεχνικές του.
  • Αριστοφάνης: Έργα και τεχνικές του.
  • Μένανδρος, «μέση και νέα» κωμωδία της αρχαιότητας, χαρακτηριστικά, «τύποι».
  • Ρωμαϊκό θέατρο (Πλαύτος, Τερέντιος)
  • Μεσαίωνας (είδη, τεχνικές), ουμανισμός - Αναγέννηση, Κρητικό θέατρο.
  • Commedia dell’arte.
  • Θέατρο 17ου αιώνα, Ισπανία: Λόπε ντε Βέγκα, Καλντερόν, Γαλλία: Ρακίνας, Μολιέρος.
  • Αγγλία: Σαίξπηρ και σύγχρονοί του (θέματα, τεχνικές, δημιουργική επεξεργασία έργων του).
  • Ιταλία: Γκολντόνι, όπερα.
  • ΗΠΑ, Γερμανία: Γκαίτε, Σίλλερ, «θύελλα κι ορμή».
  • Θέατρο 19ου αιώνα, ρομαντισμός. Γαλλία: Ουγκώ, Δουμάς, Σκριμπ.
  • Γερμανία: Βάγκνερ, επαφή με θέατρο Άπω Ανατολής, Ελλάδα (κωμειδύλλιο)
  • Θέατρο 20ου αιώνα, Ρωσία: Μπαλέτο, χαρακτηριστικά ρωσικού ύφους, ρεαλισμός (Τσέχωφ, Στανισλάφσκι).
  • Σκανδιναβικό δράμα: Ίψεν , Στρίνμπεργκ
  • Θέατρο νατουραλισμού, Γαλλία: Ζολά, Κοκτώ, έργα μπουλβάρ
  • Αγγλία: “society drama”, Όσκαρ Ουάιλντ, Μπ. Σω.
  • ΗΠΑ: Ο’Νηλ, ποιητικό θέατρο: Ισπανία (Λόρκα), Ιταλία (Ντ’Αννούντσιο), Πιραντέλλο (θέατρο εν θεάτρω).
  • β μισό 20ου αιώνα, υπαρξισμός (Σαρτρ, Καμύ), θέατρο του παραλόγου (Μπέκετ, Ιονέσκο, Ζενέ).
  • Γερμανία: Μπρεχτ (εξπρεσιονισμός, αποστασιοποίηση, διδακτικό θέατρο, επική όπερα, διαλεκτικό θέατρο), Χ. Μύλλερ, Φασμπίντερ.
  • Αγγλία: Έλιοτ, Όσμπουρν «Οργισμένα νιάτα», Χ. Πίντερ (θέατρο απειλής).
  • ΗΠΑ: Τ. Ουίλιαμς, Νιλ Σάιμον κ.λπ
  • Ιταλία: “Commedia brillante”,  Παζολίνι, Ντάριο Φο.
  • Ελλάδα: Επιθεώρηση, φαρσοκωμωδία, Ξενόπουλος, Τερζάκης
  • Σύγχρονες τάσεις του θεάτρου, εναλλακτικό θέατρο (Σάρα Κέην κ.λπ). Ορολογία ειδών και ηθοποιών: Μπουλβάρ, ρολίστας, καρατερίστας κ.λπ.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ - ΣΚΗΝΟΓΡΑΦΙΑΣ

Λίγα λόγια για το μάθημα:
Μέσα απ’ το μάθημα της ιστορίας ενδυματολογίας - σκηνογραφίας προσεγγίζουμε την αισθητική κάθε εποχής και καλλιτεχνικού ρεύματος. Ασχολούμαστε με τις βασικές τάσεις, τους εκπροσώπους και τους στόχους τους. Επισημαίνουμε τις σκοπιμότητες κάθε ενδυματολογικής και σκηνογραφικής επιλογής σε επίπεδο αισθητικού αποτελέσματος κι ανάδειξης του καλλιτεχνικού οράματος του σεναριογράφου ή σκηνοθέτη. Παράλληλα, καλλιεργούμε τη δημιουργικότητά μας μεταφέροντας θεατρικά και κινηματογραφικά έργα σε άλλες εποχές.

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:

  • Κινήματα ιστορίας της τέχνης
  • Είδη θεατρικών σκηνών  - πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της καθεμιάς
  • Το θεατρικό κοστούμι ανάλογα με κάθε εποχή
  • Έλληνες σκηνογράφοι και το έργο τους
  • Διασκευή γνωστών έργων του παγκόσμιου ρεπερτορίου, ανάλογα με την εποχή στην οποία οι μαθητές θα επιλέξουν να τα τοποθετήσουν.
  • Το σεμινάριο είναι τρίωρο και θα διαρκέσει από το Σεπτέμβριο μέχρι και τον Ιούνιο

 

~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.

Σημείωση: Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι "Tabula Rasa".

Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο  213 00 24291 ή στο 6940 655 331
Tabula Rasa
Πληροφορίες
Καθηγητές
Τμήματα
Πρόγραμμα Σπουδών
Σεμινάρια
Επιτυχίες σπουδαστών
Δελτία Τύπου
Επικοινωνία
Distance Learning
Photos & Videos

 

Tabula Rasa Blog

 

 
Copyright © 2010-2012. Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής «TABULA RASA»,
Τριών Ιεραρχών 18-20, Τ.Κ.11851, Θησείο, Αθήνα. Τηλέφωνα: 2130024291 - 6940655331

** Αναγνωρισμένο από το κράτος με αριθμό απόφασης ΓΠ/7626/24.04.2012
*** Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο,
ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993.