ΚΥΚΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
• Φθινοπωρινός κύκλος
• Χειμερινός κύκλος
• Εαρινός κύκλος

ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΜΟΝΤΑΖ

Η δημιουργική διάσταση μιας άϋλης τέχνης.

Καθηγητής: Αρτέμης Βιγλιάρης
Max. 15 άτομα

Λίγα λόγια για το μάθημα: 
“Το νόημα μιας και μόνο νότας σ’ έναν μουσικό σκοπό, το νόημα μιας και μόνο λέξης μέσα σε μια πρόταση, αποκαλύπτονται μόνο μέσα από το σύνολό τους, την ολότητα του μουσικού σκοπού ή της πρότασης. Το ίδιο ισχύει για τη θέση και το ρόλο ενός πλάνου μέσα στο όλο σώμα μιας κινηματογραφικής ταινίας”.
Μπέλα Μπάλαζ, Η θεωρία του Φιλμ

Το μοντάζ ως όρος εισήχθη στον κινηματογράφο από τον Σεργκέι Αϊζενστάιν και τους Σοβιετικούς σκηνοθέτες της εποχής του ως συνώνυμο της δημιουργικής επεξεργασίας. Είναι η τέχνη της κίνησης και του ρυθμού στην εναλλαγή των πλάνων, η τέχνη της «συναρμολόγησης» των εικόνων και της
ταύτισης στα πλάνα λόγου και μουσικής. Για αυτό, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι αυτό που συμβαίνει κατά τη διάρκεια του μοντάζ στο post production είναι η «δεύτερη» και η κατεξοχήν σκηνοθεσία της ταινίας.

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου:

  • Εισαγωγή στη φιλοσοφία του μοντάζ.
  • Εικόνα, μέγεθος, βάθος, διάσταση. Καρέ σύγκριση Ευρώπης-Αμερικής, καρέ διαστάσεις ανά δευτερόλεπτο.
  • Προγράμματα μοντάζ και μέθοδοι επικοινωνίας μεταξύ του. Συνεργαζόμενα προγράμματα και τρόποι διασύνδεσης.
  • Άνοιγμα προγράμματος, Οικειοποίηση με τον χώρο εργασίας.
  • Εισαγωγή υλικών και ορθή κατηγοριοποίηση.
  • Επιλογή σκηνών, ονοματοδοσία.
  • Αρχικό μοντάζ, τροποποίηση υλικών.
  • Εισαγωγή στα εφφέ, παράμετροι.
  • Τροποποίηση σκηνών, εναλλαγή πλάνων. Διορθωτικό μοντάζ. Χρήση εφφέ, παράμετροι.
  • Εισαγωγή στον ήχο, παράμετροι.
  • Εξαγωγή υλικού - Σύγχρονοι CoDec (Compressor - Decompressor).
  • Τροποποίηση σκηνών, continuity. Διαφάνειας δημιουργία-χρήση (Blue - Green Screen).
  • Παρουσίαση εργαλείων τριμμαρίσματος. Μάρκερς, σημασία και χρήση. Δημιουργία χρήση τίτλων.
  • Keyframe, σημασία κατανόηση και χρήση. Συγχρονισμός και Ασυγχρονία ήχου.
  • Keyframe στατικές εικόνες και μείξη με κινούμενες εικόνες. Διαχωρισμός εικόνας (split screen).
  • Keyframe σε εφφέ. Δημιουργία προσαρμοσμένων εφφέ με χρήση Keyframe.
  • Μοντάζ εικόνας με χρήση δεδομένου ήχου.
  • Διόρθωση χρωματικής παλέτας στατικής και κινούμενης εικόνας.
  • Χρήση τίτλων με βάσει λόγια τραγουδιού.
  • Πολύ-κάμερο συγχρονισμός, ασυγχρονία.

 

~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, με παρακολούθηση των μαθημάτων μέσω ενός απλού υπολογιστή.

Σημείωση: Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι "Tabula Rasa".

Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο  213 00 24291 ή στο 6940 655 331
Tabula Rasa
Πληροφορίες
Καθηγητές
Τμήματα
Πρόγραμμα Σπουδών
Σεμινάρια
Επιτυχίες σπουδαστών
Δελτία Τύπου
Επικοινωνία
Distance Learning
Photos & Videos

 

Tabula Rasa Blog

 

 
Copyright © 2010-2012. Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής «TABULA RASA»,
Τριών Ιεραρχών 18-20, Τ.Κ.11851, Θησείο, Αθήνα. Τηλέφωνα: 2130024291 - 6940655331

** Αναγνωρισμένο από το κράτος με αριθμό απόφασης ΓΠ/7626/24.04.2012
*** Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο,
ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993.