ΚΥΚΛΟΙ ΣΠΟΥΔΩΝ
• Φθινοπωρινός κύκλος
• Χειμερινός κύκλος
• Εαρινός κύκλος
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΩΜΩΔΙΑΣ & ΥΠΟΚΡΙΤΙΚΗΣ ΣΤΟ ΜΟΝΟΛΟΓΟ

Η κωμωδία είναι απλώς ένας αστείος τρόπος να είσαι σοβαρός.
Peter Ustinov, 1921-2004

Καθηγήτρια: Μαρουσώ Γεωργοπούλου
Max. 20 άτομα

Λίγα λόγια για το μάθημα: 
Ένας σωστά προετοιμασμένος ηθοποιός χρειάζεται να γνωρίζει τις τεχνικές της κωμωδίας για να έχει μια ολοκληρωμένη εκπαίδευση. Ο ρυθμός, η παύση, η ατάκα και άλλα, είναι διάφορα εργαλεία στη φαρέτρα του, που θα του χρειαστούν σίγουρα στην επαγγελματική του σταδιοδρομία. Στο μάθημα αυτό, αρχικά θα αναλύσουμε και θα εξασκηθούμε σε διάφορες τεχνικές που αποσκοπούν στο πηγαίο γέλιο του κοινού μας.
Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια οι ακροάσεις στο θέατρο γίνονται όλο και πιο απαιτητικές. Η προετοιμασία ενός μονολόγου δεν είναι μια απλή διαδικασία. 
Ξεκινώντας από την επιλογή και καταλήγοντας στην κατάκτηση του ρόλου, ο δρόμος είναι μεγάλος αλλά με έντονο ενδιαφέρον.
Αυτό το ταξίδι, θα σου διδάξει τρόπους και τεχνικές, ώστε να μπορείς να λειτουργείς αποτελεσματικά πάνω στη σκηνή, σε πλήθος θεατρικών ειδών.
Με το πέρας των μαθημάτων, θα έχεις προετοιμάσει μια σειρά μονολόγων από διαφορετικά είδη, που θα σου δώσει ένα καλό προβάδισμα στις επερχόμενες ακροάσεις σου.

Βασικές ενότητες του σεμιναρίου είναι οι παρακάτω:

  • Τι είναι η κωμωδία; Ποιά η λεπτή γραμμή που το διαχωρίζει από το δράμα και πως ακροβατούμε ανάμεσα στα συναισθήματα.
  • Ρυθμός. Πότε ο ρυθμός μας είναι σωστός και πότε ο λόγος μας αρχίζει να κουράζει;
  • Παύση. Ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο, με αμέτρητες δυνατότητες. Ακόμα και η παύση μπορεί  να είναι κωμική αν χρησιμοποιηθεί σωστά.
  • Εκφορά λόγου. Πως απαντάμε, πως ρωτάμε και γενικά πως είναι ο σωστός τρόπος εκφοράς στη κωμωδία;
  • Αντίθεση. Η αντίθεση στην κωμωδία χρησιμοποιείται εδώ και πάρα πολλά χρόνια. Ποιός ο λόγος ύπαρξης της και πώς την χρησιμοποιούμε.
  • Παρανόηση. Ακόμα μία τεχνική πολλών ετών που κυρίαρχο σκοπό έχει να προσφέρει το γέλιο. Μόνο αν χρησιμοποιηθεί σωστά.
  • Timing. Πότε είναι ο σωστός χρόνος να απαντήσεις; Όταν το κλάσμα του δευτερολέπτου έχει σημασία.
  • Ατάκα. Δεν φτάνει να είναι κωμική, πρέπει να ειπωθεί και έτσι.
  • Σύνδεση λόγου και κίνησης. Γιατί αν δεν είναι σωστά δεν θα φέρουν το επιθυμητό απότέλεσμα.
  • Κενός χρόνος. Πως αντιδρούμε όταν δεν μιλάμε; Ακούμε για πρώτη φορά.
  • Επιλογή του κατάλληλου ρεπερτορίου για μας.
  • Δραματουργική προσέγγιση (εποχή, γλώσσα, πραγματολογικά στοιχεία).
  • Ανάλυση χαρακτήρα.
  • Συνομιλία με το κείμενο και ανακάλυψη κρυφού κειμένου.
  • Απόδοση μονολόγου με μη προβλεπόμενο τρόπο.  
  • «Κτίσιμο» ρόλου.
  • Ζωντάνεμα χαρακτήρα (τι φοράει, πώς κινείται, πώς μιλάει κ.α.)
  • Κατάκτηση ρόλου.
  • «Κέντημα» μονολόγου σκηνοθετικά.
  • Αναπαράσταση εικονικής ακρόασης.

 

Στο τέλος του σεμιναρίου θα πραγματοποιηθεί παράσταση από τους σπουδαστές.

 

~ Το συγκεκριμένο πρόγραμμα δε μπορεί να συμπεριληφθεί στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Απαιτείται η φυσική παρουσία του σπουδαστή.

 

Σημείωση: Το πρόγραμμα απευθύνεται για περιορισμένο αριθμό σπουδαστών. Θα τηρηθεί απόλυτη σειρά προτεραιότητας.

Στο τέλος του προγράμματος, όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν βεβαίωση πιστοποίησης από το εργαστήρι "Tabula Rasa".

Για δηλώσεις συμμετοχής και εγγραφές, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας στο τηλέφωνο 213 00 24291 ή στο 6940 655 331

Tabula Rasa
Πληροφορίες
Καθηγητές
Τμήματα
Πρόγραμμα Σπουδών
Σεμινάρια
Κάρτα Μέλους
Δελτία Τύπου
Επικοινωνία
Distance Learning
Photos & Videos

 

Tabula Rasa Blog

 

 
Copyright © 2010-2012. Εργαστήρι Δημιουργικής Γραφής «TABULA RASA»,
Τριών Ιεραρχών 18-20, Τ.Κ.11851, Θησείο, Αθήνα. Τηλέφωνα: 2130024291 - 6940655331

** Αναγνωρισμένο από το κράτος με αριθμό απόφασης ΓΠ/7626/24.04.2012
*** Απαγορεύεται η αναδημοσίευση και η αναπαραγωγή περιεχομένου του παρόντος web site με οποιονδήποτε τρόπο,
ηλεκτρονικό, μηχανικό, φωτοτυπικό ή άλλο, χωρίς προηγούμενη γραπτή άδεια. Νόμος 2121/1993.